Witte Clementoni DOC educatieve sprekende en programmeerbare robot

33,90
2 Prijzen, De beste prijs bij ffshoppen.nl


Merk:
Categorieën:
Kleur:
Diverse kleuren

Op werkdagen voor 19:30 uur besteld, morgen in huis
Retour Binnen 60 dagen na ontvangst gratis retourneren
Bezorgd door PostNL, Selektvracht, DHL en UPS

Over Witte Clementoni DOC educatieve sprekende en programmeerbare robot

Deze sprekende, educatieve robot van Clementoni leert kinderen spelenderwijs programmeren en brengt ze zo in aanraking met de moderne robotica. Je kan de robot op drie verschillende manieren programmeren. De robot kan geprogrammeerd worden om vrij rond te dolen of voorgeprogrammeerde routes op de speelkaarten te volgen en opdrachten te vervullen.

Genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017

De mening van de jury:
Met deze robot leren jonge kinderen al programmeren. Ze leren in perspectief en logisch na te denken en krijgen ruimtelijk inzicht. Het speelbord heeft een makkelijke en een moeilijke kant. De robot is ook zonder mat te gebruiken. Prima prijs/kwaliteit verhouding.

Toelichting ontwikkelingspsycholoog:
DOC is een robot met een grappig stemmetje, die met een aantal knoppen op zijn hoofd geprogrammeerd kan worden om op een spelbord een bepaalde route af te leggen. Het rechthoekige spelbord bestaat uit vierkante hokjes, waarvan de helft met plaatjes en wordt als een eenvoudige puzzel in elkaar gelegd. DOC wordt in het midden van het bord geplaatst en aan de hand van opdrachtkaartjes wordt aangegeven waar DOC naartoe moet rijden. De speler moet de volgorde van de verschillende stappen programmeren met de knoppen op het hoofd: vooruit, achteruit, naar links draaien, naar rechts draaien. Vervolgens wordt DOC gestart en als hij goed geprogrammeerd is rijdt hij naar het juiste vak. Er zijn twee soorten opdrachtenkaartjes. Op de makkelijke kaartjes wordt behalve de bestemming aangegeven welke stappen ingetoetst moeten worden: fijn voor de jongere kinderen en beginners om de principes aan te leren. De moeilijkere kaartjes geven alleen de eindbestemming en eventueel een tussendoel, en moet het kind zelf de verschillende stappen bedenken in intoetsen. Het programmeren moet gebeuren vanuit de positie van de robot, dus het kind moet zich kunnen verplaatsen in het perspectief van de robot, waardoor (technisch) perspectiefnemen gestimuleerd wordt. DOC heeft een spelelement en leent zich goed om met meerdere kinderen te spelen, die elkaar ook kunnen helpen. Een eerste kennismaking met de beginselen van programmeren. Goed voor de ontwikkeling van logisch, sequentieel denken, perspectief nemen en ruimtelijk denken. DOC biedt verschillende moeilijkheidsgraden, waardoor het voor kinderen van verschillende leeftijden leuk blijft om te spelen.