Zwarte NL - Asmodee Enigma kaartspel Guillotine

16,95
3 Prijzen, De beste prijs bij Spellenrijk.nl


Merk:
Asmodee,   Enigma,   Hasbro
Categorieën:
Kleur:
Roze

Over Zwarte NL - Asmodee Enigma kaartspel Guillotine

Bij de beul In dit spel zullen tot het einde veel koppen rollen. Twaalf edellieden staan klaar voor de Guillotine. In elke speelbeurt treft de valbijl de eerste in de rij. De spelers kunnen actiekaarten uispelen om zo de volgorde van de edellieden in de rij te veranderen. Enkel hij die de meest edele hoofden verzamelt zal de andere spelers met een hoofdlengte voor zijn... Leve de Revolutie Doel van het spel Voor het onthoofden van elke edele krijgt een speler punten. Bij een graaf of hertog zijn dit er meer dan bij een geestelijke of een tragische figuur uit het gewone volk. De speler wie op het einde de meeste punten heeft, wint het spel. Spelverloop De kaarten met de edellieden en de actiekaarten worden afzonderlijk geschud. Iedere speler krijgt 5 actiekaarten in de hand. Van de edellieden worden twaalf kaarten open in een rij op tafel gelegd. Vervolgens worden de overige edellieden- en actiekaarten beiden als een verdekte stapel in het midden van de tafel gelegd. Tussen beide stapels zorgt men voor voldoende plaats voor twee aflegstapels. Een van de spelers neemt de Guillotine en plaatst deze op het einde van de kaartenrij van de edellieden. Daar waar de guillotine staat is de kop van de rij en daar wordt in de loop van het spel steeds de voorste edele onthoofd. De speler met de langste hals start het spel. De eerste dag Een speelbeurt van een speler bestaat uit de volgende fasen: 1. hij kan een actiekaart uitspelen 2. hij moet de voorste edele onthoofden 3. hij moet een actiekaart nemen De tweede en derde dag De eerste dag eindigt wanneer bij het begin van een speelbeurt geen edellieden meer voor de Guillotine liggen. Voor de tweede dag moet de speler, voordat hij zijn beurt kan uitvoeren, twaalf nieuwe kaarten met edellieden omdraaien en hiermee een rij vormen beginnend vanaf de Guillotine. Voor deze nieuwe dag houden de spelers hun actiekaarten in de hand en eveneens hun edellieden- en actiekaarten die ze voor zich hebben liggen. Zodra er weer geen edellieden meer voor de Guillotine liggen dan eindigt de tweede dag en wordt er nog een derde dag gespeeld. Let op: de kaarten Robespierre en Scharlakenrode Wreker kunnen een dag vroegtijdig beëindigen Speleinde Wanneer de derde dag voorbij is wordt er afgerekend. De spelers mogen nu nog één of meerdere actiekaarten uitspelen die de punten in de puntenstapel met edellieden nog positief of negatief kunnen beïnvloeden. Alle spelers tellen de punten van hun onthoofde edellieden bij elkaar op. De speler met de meeste punten wint. Vanaf 12 jaar, voor 2 tot 5 spelers Inhoud: 50 kaarten met edellieden 60 actiekaarten 1 Guillotine 1 spelregelboekje

Materiaal:
Karton
Voorraad: